Chiang Mai, wat een stad. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs Gruntjes - WaarBenJij.nu Chiang Mai, wat een stad. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs Gruntjes - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, wat een stad.

Blijf op de hoogte en volg Thijs

22 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallooo weer jongens en meisjes,

Allereerst bedankt voor de leuke reacties! En Stijn, inderdaad mega gelul dat het paleis dicht was, meest klassieke tourist actie ooit haha. Ach ja, dat ook weer gehad.

Dus, Bangkok uit, naar Sukhotai voor een dagje. In de bus daarheen aan de praat geraakt met Bianca, een Australische, en met haar een guesthouse gefixt voor die avond. In Sukhotai is verder niks te doen, op een groot tempel complex na. Dus de volgende dag daarheen gegaan, daar fietsen gehuurd en een halve dag een beetje rondgefietst en tempels en Buddha's gezien. Na een paar uur had ik daar ook wel genoeg van, hoe mooi en groot de Buddha's ook zijn. Komende paar weken in ieder geval niet te veel tempels meer.
Die middag dus doorgegaan naar Chiang Mai. Net te laat aangekomen op Sukhotai bus terminal, dus 2,5 uur gewacht en na de busreis pas om 12 uur s' avonds aangekomen in Chiang Mai, het Baan Khun 2 hostel. Geboekt voor 1 avondje, en op dat moment geen idee dat ik daar in totaal nog 2,5 week zou blijven.
De volgende dag opgetrokken met Camillo uit Colombia en Nayla uit de VS. Ik kwam ze s' ochtends tegen in het hostel, zij waren net aangekomen. Hun uitgenodigd om scooters te huren en naar de Chiang Mai grand canyon te scooteren. Bianca, de Australische, was ondertussen al naar een ander hostel gegaan, wat ik helemaal prima vond.
Even wennen aan de scooter, ik had namelijk nog nooit op zo'n ding gezeten. Maar veel moeilijker dan fietsen is het niet vond ik, na 5 minuten ging het vrij vloeiend. Verkeer is ook prima, vooral gewoon op hetzelfde tempo meegaan als de rest en dan is het geen probleem.
Op naar de Grand Canyon dus. Dat is een oude mining quarry (mining quarry in het Nederlands lukt me niet), die een tijd geleden is volgelopen na een flinke regenbui. Toen is maar besloten om er een giga natuurlijk zwembad van de maken haha. Thailand is zo heerlijk :)
Er waren ook overal kliffen rondom, dus natuurlijk van de hoogste afgesprongen. Iets van 13-14 meter gok ik, dus toch best eng daar boven op. Maar ja, toch gedaan en was vet. Nog een keer gedaan, en toen op een of andere manier het water geraakt toen mijn onderlip tussen mijn tanden zat. Dus die voor een deeltje doorgebeten, een paar uur gebloed en een paar dagen lang last gehad van mijn lip. Maar was wel gaaf.
S' avonds een goeie pot gekingzed (drankspel) en gaan pitten.
Woensdagochtend 2 dec. samen met de Italiaanse Christina naar een massageschool gegaan en mezelf ingeschreven voor een 2-daagse voetmassage cursus. Die dag was dag 1, maar die begon pas om 2 uur s' middags. Dus terug naar het hostel en gaan lunchen met Eoin (klinkt als Owen) uit Ierland. Veruit de tofste gast tot nu toe. Heerlijk gesprek gehad over van alles en nog wat. Superslimme dude, weet over alles wel wat zinnigs te vertellen. Met hem nog heel veel opgetrokken daarna. Na de lunch door naar de massageschool. Een boekje gekregen, want de traditionele Thaise voetmassage bestaat uit iets van 200 verschillende stappen. De 1e 100 doorgelopen en rond half 8 terug naar het hostel, helemaal kapot. Toch nog maar even met een groep naar een jazzbar gegaan en lekker avondje muziek geluisterd.
Volgende dag 2e en laatste massagedag, eindigend met een volwaardige voetmassage voor mijn lerares. Duurde anderhalf voor het geheel. Maar ging goed, certificaat binnen gehaald, dus ik kan nu een echte Thaise voetmassage geven :) Afspraken kunnen gemaakt worden via mijn secretaresse, mijn tarief is 30 euro per uur :)
S' avond met een hele groep uit het hostel lekker gaan zuipen in de stad. Onderweg Abiram beter leren kennen, dat is een dude uit Texas die een jaar in Chiang Mai zit om de Thaise taal te studeren. Supertoffe dude ook.
Vrijdag maar eens lekker niksen. Sarah en Bjorn ontmoet uit Australie en Duitsland, en met hun, Eoin en Abiram de markten verkend. 3 mega comfortabele hippie toerist broeken gekocht :) 2 euro per stuk jeej. Later nog met 3 Koreanen jenga en Tachy, een Koreaans drankspelletje, gespeeld.
Zaterdag Tiger Kingdom! De enige tijgerplek in Thailand die het wel juist aanpakt en de tijgers niet verdoofd. We (Eoin, Abiram en ik) konden daar met een anderhalve maand oude tijger spelen voor een minuutje of 10, wat echt oneindig schattig was. Verder nog een beetje rondgelopen, de grote tijgers waren iets minder leuk omdat het uiteindelijk toch dieren in een kooi zijn. Maar ja, het alternatief is doodgeschoten worden door jagers dus ze moeten wat. S' avonds wat gegeten, en zoals altijd tot nu toe bij straatkraampjes gaan eten. Super lekker en goedkoop :)
Volgende dag om 5 uur s' ochtends op om de zonsopgang te gaan zien met Hayden, een Amerikaanse die ik bij de massagecursus had leren kennen. Met een scooter de berg op, echt supermooi. Wel superkoud ook, maar ja. Terug bed in daarna en de rest van de dag genikst.
De maandag, dinsdag en woensdag daarop niet echt veel gedaan. 2 x gaan klimmen met Abiram in een hal, potje gekingzed, veel jenga, veel schaak, bridge geleerd (wat een super awesome spel trouwens) van Jamie en Laura, een koppel uit Minnesota, en gepland om donderdag naar Pai te gaan.
Donderdag dus in een minibus naar Pai. Een bungalow gehuurd om te delen met Eoin, Abiram, Sarah en Bjorn, en daar ook nog optrekken met Jamie en Laura. De weg erheen was een en al haarspeldbochten, dus strontmisselijk uiteindelijk aangekomen. Die avond lekker gebridged en scooters gehuurd voor de komende paar dagen.
De volgende dag begon de pech voor iedereen behalve mij. We scooterden met 4 scooters en 7 lui naar de grotten, een uur buiten Pai. Hele weg ging prima, door de bergen heen, mooi uitzicht, helemaal top. Toen kwam de afslag naar een van de grotten. Ik voorop, veel kleiner weggetje en ineens een supersteile weg naar beneden, met overal losse stenen erop. No problemo voor mij natuurlijk, maar Eoin, met Sarah achterop, wilde toch even het asfalt proeven. Niks gebroken verder, maar wel flinke schaafwonden overal. Naar het ziekenhuis in de buurt gegaan om die schoon te maken, en hun terug op de bus naar Pai gezet. Wij helemaal teruggereden rond een uurtje of half 6, dus halverwege was het pikkedonker en verdomd koud. Onderweg viel Abiram ook nog een keer, niet echt hard, maar toch had hij geen vertrouwen meer over. Helemaal verkleumd terug en vroeg in bed gekropen. Volgende dag waren Eoin en Abiram ziek en gingen Sarah en Bjorn door richting Laos. Dus met Jamie en Laura opgetrokken, maar ook zij werden in de loop van de dag steeds beroerder. Dus weer niet echt iets gedaan, en s' avonds lekker bij het grote kampvuur gezeten en geouwehoerd met iedereen die erbij was. Maandag erop kwamen Eoin en Abiram weer een beetje in beweging en konden Jamie en Laura weer wat eten binnenhouden. Paar potjes gebridged en lekker rustig aan gedaan. Dinsdag terug naar Chiang Mai, 2 dagen later dan dat eigenlijk de planning was. S' ochtend nog even met Jamie en Laura naar de hot springs gegaan, daar een half uurtje lekker rond gedreven en toen de minibus is.
Ik moest helemaal achterin zitten, in het midden. Allebei mijn schouders hadden non-stop contact met de 2 naast mij, de airco deed het niet achterin, ik kon niet vooruit kijken vanwegen de stoel voor mij en de ramen waren verduisterd, dus ik kon ook niet opzij kijken. Vanzelfsprekend verwachte ik dat het helemaal fout zou gaan, maar ik dacht, gewoon proberen te slapen. Toen werd ik wakker in Chiang Mai, voelde met helemaal prima. Haha slapen is zo awesome.
Terug in Chiang Mai, terug naar Baan Khun 2 hostel. New is de Thaise vrouw die het daar allemaal regelt. Helemaal gek, super heerlijk.
Volgende dag ging Eoin terug naar Ierland en Abiram naar Laos voor visum zaken. Van te voren nog met zijn allen (Jamie en Laura waren ook weer terug in Chiang Mai) naar Star Wars in de bios. Leuk leuk.
Vrijdag nog een Thaise massage gehad, mijn rug iets van 20 keer gekraakt en afscheid genomen van Jamie en Laura. Voor mij ook maar een tijd om door te gaan dan.
Zaterdag dus een busticket naar Chiang Khong gekocht. Dat is een grensstadje, naast de Mekong. Laos aan de andere kant van de rivier, en dat is ook waar ik nu zit. Nog een Muay Thai gevecht gezien voordat ik op zondag vertrok. Echt heel gaaf. Dat was Chiang Mai dus! Wat een ongelooflijk gave stad, ik ga hier nog zeker terug komen en een paar weekjes langer met Abiram rondhangen. Die heeft dan een appartement, dus helemaal top.
Dus, Chiang Khong. Hier nog een paar daagjes verblijven, waarschijnlijk hier kerst vieren in een pub vlakbij. Die wordt beheerd door Alan Bate, die het wereldrecord heeft voor snelste fietstocht over de wereld (29000 km). Hij heeft ook een fietsmuseum, dus daar gister met een pilsje op even rondgekeken. Verder is het een kalm stadje, dus voordat ik oversteek naar Laos en de Gibbon experience ga doen op de 26e, ga ik hier nog een beetje rondfietsen enzo.

Dat was m!
Tot de volgende ronde.

Kusjes voor iedereen

  • 21 Januari 2016 - 21:04

    Yv:

    Haha goed verhaal kerel. Maar dan echt! Behalve dan dat stuk van je tand door je lip. Wel echt awesome dat je een Thaise Voetmassage-certificaat in tha pocket hebt. Daar kun je ver mee komen (als bioloog moet je uiteraard ook je grenzen verleggen). Geniet ervan Gruntje, klinkt allemaal erg leuk daar. Oh en het zou echt awesome zijn als je me bridgen wilt leren als je terug bent! :) Xx

  • 31 Januari 2016 - 21:26

    Lisa:

    Grunt! Ik reserveer bij dezen een Thaise voetmassage:D haha super awesome! Ik zag die mega chille broeken al op fb voorbij komen. Klinkt super goed allemaal! En ik sluit me graag bij Yv aan met de bridge cursus :) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thijs

Actief sinds 28 Nov. 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 6109

Voorgaande reizen:

28 November 2015 - 01 December 2015

Thailand en Australie enzo

Landen bezocht: