Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thijs Gruntjes - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thijs Gruntjes - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 November 2015 | Thailand, Bangkok

Hoihoi allemaal,

Zit ik dan! Eindelijk even tijd gemaakt om een computer te vinden en dit verhaaltje te typen.
Bangkok is gaaf! 2 dagen geleden aangekomen na een prima vlucht via China (Ghangzou of zoiets), lekker goedkoop hosteltje gefixt en heel veel gezweet. We zitten volgens mij net boven de 30 graden gemiddeld hier. Haha, niemand wilt dit horen, maar een beetje kou zou toch wel fijn zijn hoor :)
Anyways, in China al een paar mensen ontmoet, een vrouwtje die meteen door naar Melbourne ging en Ronald (Ronnie noemt hij zichzelf) uit Israel. Hij vloog ook door naar Bangkok om ergens in de buurt cosmetica te gaan verkopen. Zijn bedrijf heeft een auto en een huis voor hem gekocht!! Superchille baan.
Met hem ook het hostel geregeld en toen natuurlijk volle bak aan het bier. Eerst nog een groene curry gegeten die superlekker maar veeeeeeeeeel te pittig was voor mij. Toen rond gaan lopen in de party straatjes in de buurt, ergens gestrand waar Bob Marley uit de speakers knalde en met 3 Zweedse vrouwen en een Fransman allemaal gezellig lopen doen.
Chang bier is lekker! Veel te veel op, nog ergens tussendoor Elvira (een van de Zweden) uitgedaagd om een schorpioen te eten en toen nog ergens in een club gestrand. Top avond.
Iets mindere ochtend. Chang bier is dus lekker maar niet heel aardig voor je hersenen. Met moeite een ontbijtje naar binnen gewerkt en toen op weg gegaan naar het Grand Palace / Wat Phra Kaew. Dat is een groot tempel complex, beetje een must see in Bangkok. In de tuk tuk (ik hou van tuk tuks) zei mister chauffeur dat de koning vandaag op bezoek kwam! Helemaal enthousiant enzo, maar voor ons betekende het dus dat het paleis gesloten was voor de dag. Hij raadde mij en Ronald aan om dan maar een kanaal tochtje te doen door Bangkok heen, dus ok let's go. Superchill, paste ook helemaal perfect bij de kater. Lekker tempo door die kanalen gegaan voor een uurtje, onderweg nog een zak brood aan miljoen meervallen gevoerd, en vooral lekker uitgewaaid. Heel erg de moeite waard. Aan het einde zijn we in Wat Pho geland, een ander boeddhistisch complex met allerlei tempels en boeddha beelden, echt heel gaaf. Daar nog een paar uur rondgezwerfd en toen terug gaan lopen naar onze wijk.
Compleet verdwaald. Hoppa. Toch maar een tuktuk genomen, ergens wat gaan eten en samen met Ronald en Selena, een Finse, nog een biertje doen. 1 biertje zeiden we, komt Ronald aan met een biertje van 4 liter, terwijl Selena geen bier drinkt. Thanks Ronald. Weer bij een reggae bar geeindigd en veel te laat naar bed.
Vanochtend vertrok Ronald om zijn baan dingen te doen, en ik ga morgen door naar Sukhotai, richting het noorden. Dat is blijkbaar een mooie historische plek, dus daar een paar dagen blijven. Dan door naar Chiang Mai, moet een van de gaafste plekken in Thailand zijn. Vanuit daar Laos in, gibbon experience doen (thanks Tom) en dan zie ik t wel weer.

Nou, tot de volgende dan!
dagdoeidag

• 28 November 2015 - 12:14

Tom:

Voorin chiang mai alvast julie's guesthouse reserveren, beste hostel vd stad! Gewoon curries blijven eten, de pittigheid went vanzelf.

• 28 November 2015 - 12:48

Vederman:

Grunt!
    Lekker man, goed dat het er meteen gezellig is!
    Veel plezier en take care!

• 28 November 2015 - 17:16

José Bestter:

Hallo Thijs, Een heel goed begin van je nieuwe avontuur. Pittig eten went! Wat leuk dat je al zo veel gezellige mensen hebt ontmoet. Nog heel veel plezier.

• 28 November 2015 - 18:37

Sanne Sten:

Lekker hoor Gruntje! Enjoy de pingpongshow! :D

• 30 November 2015 - 19:24

Ans Gruntjes:

He Thijs,
    Wat leuk dat je weer op pad bent. Een hele goeie reis gewenst met veel mooie avonturen.
    O en nog van harte proficiat met je verjaardag.

• 18 December 2015 - 14:43

Cees En Ingrid:

hoi man,

So far so good.
    Zijn benieuwd naar nog meer verhalen.
    Succes in Laos.
    C&I